Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza Budżet Obywatelski Głogowa na 2024 rok. Miasto czeka na ciekawe i ważne projekty mieszkańców. Co trzeba zrobić?

Grażyna Szyszka
Grażyna Szyszka
Od 3 lipca miasto czeka na wnioski mieszkańców do Budżetu Obywatelskiego. O jego zasadach mówił Rafael Rokaszewicz, prezydent miasta i jego zastępca Piotr Poznański
Od 3 lipca miasto czeka na wnioski mieszkańców do Budżetu Obywatelskiego. O jego zasadach mówił Rafael Rokaszewicz, prezydent miasta i jego zastępca Piotr Poznański Grażyna Szyszka
Rusza Budżet Obywatelski Głogowa na 2024 rok. Od 3 lipca można składać propozycje. Miasto czeka na ciekawe i ważne projekty mieszkańców. Do wykorzystania jest 2,5 mln zł.

Rusza kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego w Głogowie. Od 3 lipca do końca sierpnia można składać karty zgłoszeniowe z pomysłami na zadania i organizację wydarzeń mieście. Warunkiem złożenia projektu jest zebranie uzbieranie co najmniej 10 podpisów pod projektem. W zgłoszeniu należy opisać zadanie.

Budżet Obywatelski w Głogowie - do wykorzystania jest 2,5 mln zł

- Zachęcam do kontaktu z pracownikami Urzędu Miejskiego przy tworzeniu i zgłaszaniu projektu, ponieważ ważne jest, żeby pomysły mieszkańców były możliwe do realizacji – mówi prezydent miasta Rafael Rokaszewicz.

W jubileuszowej, 10. edycji BO do dyspozycji mieszkańców jest 2,5 mln złotych na zadania realizowane w pięciu okręgach: w czterech osiedlowych i w jednym ogólnomiejskim.
Są to zadania inwestycyjne, których wartość nie przekracza 200 tys. zł oraz nieinwestycyjne o wartości do 10 tys. zł
Trzeba jednak pamiętać, że przy składaniu projektu należy kierować się określonymi zasadami.

Projekt obywatelski powinien być:

  • zgodny z prawem
  • zgodny z zadaniami gminy miejskiej
  • powinien być zrealizowany na takim terenie, gdzie miasto może go wykonać (wyklucza się teren prywatny i SM Nadodrze)
  • powinien być ogólnodostępny
  • powinien być dostępny dla osób niepełnosprawnych
  • ma być możliwy do zrealizowania w ciągu jednego roku budżetowego

- Wyłączamy z procedowania te, które nie spełniają wymogu celowości, o czym decyduje zespół konsultacyjny – dodaje zastępca prezydenta miasta Piotr Poznański.

Wyłączone są też m.in. projekty o charakterze komercyjnym. Wszystkie projekty na bieżąco będą weryfikowane przez pracowników UM.

- To bardzo ważny rok dla Budżetu Obywatelskiego, ponieważ będziemy obchodzić jego dziesięciolecie. Przez ten czas zrealizowaliśmy ponad 100 projektów, zgłoszonych przez mieszkańców i na które głosowali – dodaje prezydent miasta.

Harmonogram Budżetu Obywatelskiego w Głogowie

  • 3 lipca – 31 sierpnia 2023 r. – zgłaszanie projektów przez osoby uprawnione,
  • 3 lipca – 29 września 2023 r. – weryfikacja (ocena formalno-prawna zgłoszonych projektów),
  • 2 października – 13 października 2023 r.- ogłoszenie bazy projektów dopuszczonych do głosowania oraz przedstawienie projektów odrzuconych z podaniem przyczyn odrzucenia,
  • 2 listopada – 24 listopada 2023 r. – przeprowadzenie konsultacji
  • do 15 grudnia 2023 r. – ogłoszenie listy wybranych projektów.

Formularze można pobrać ze strony internetowej urzędu miasta TUTAJ lub w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim oraz w filii BOM w Galerii Glogovia.
Wszystkie informacje na temat Budżetu Obywatelskiego znajdują się na stronie: www.obywatel.glogow.pl.

Zobacz też:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto