Rusza kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego w Głogowie. Od 3 lipca do końca sierpnia można składać karty zgłoszeniowe z pomysłami na zadania i organizację wydarzeń mieście. Warunkiem złożenia projektu jest zebranie uzbieranie co najmniej 10 podpisów pod projektem. W zgłoszeniu należy opisać zadanie.
Budżet Obywatelski w Głogowie - do wykorzystania jest 2,5 mln zł
- Zachęcam do kontaktu z pracownikami Urzędu Miejskiego przy tworzeniu i zgłaszaniu projektu, ponieważ ważne jest, żeby pomysły mieszkańców były możliwe do realizacji – mówi prezydent miasta Rafael Rokaszewicz.
W jubileuszowej, 10. edycji BO do dyspozycji mieszkańców jest 2,5 mln złotych na zadania realizowane w pięciu okręgach: w czterech osiedlowych i w jednym ogólnomiejskim.
Są to zadania inwestycyjne, których wartość nie przekracza 200 tys. zł oraz nieinwestycyjne o wartości do 10 tys. zł
Trzeba jednak pamiętać, że przy składaniu projektu należy kierować się określonymi zasadami.
Projekt obywatelski powinien być:
- zgodny z prawem
- zgodny z zadaniami gminy miejskiej
- powinien być zrealizowany na takim terenie, gdzie miasto może go wykonać (wyklucza się teren prywatny i SM Nadodrze)
- powinien być ogólnodostępny
- powinien być dostępny dla osób niepełnosprawnych
- ma być możliwy do zrealizowania w ciągu jednego roku budżetowego
- Wyłączamy z procedowania te, które nie spełniają wymogu celowości, o czym decyduje zespół konsultacyjny – dodaje zastępca prezydenta miasta Piotr Poznański.
Wyłączone są też m.in. projekty o charakterze komercyjnym. Wszystkie projekty na bieżąco będą weryfikowane przez pracowników UM.
- To bardzo ważny rok dla Budżetu Obywatelskiego, ponieważ będziemy obchodzić jego dziesięciolecie. Przez ten czas zrealizowaliśmy ponad 100 projektów, zgłoszonych przez mieszkańców i na które głosowali – dodaje prezydent miasta.
Harmonogram Budżetu Obywatelskiego w Głogowie
- 3 lipca – 31 sierpnia 2023 r. – zgłaszanie projektów przez osoby uprawnione,
- 3 lipca – 29 września 2023 r. – weryfikacja (ocena formalno-prawna zgłoszonych projektów),
- 2 października – 13 października 2023 r.- ogłoszenie bazy projektów dopuszczonych do głosowania oraz przedstawienie projektów odrzuconych z podaniem przyczyn odrzucenia,
- 2 listopada – 24 listopada 2023 r. – przeprowadzenie konsultacji
- do 15 grudnia 2023 r. – ogłoszenie listy wybranych projektów.
Formularze można pobrać ze strony internetowej urzędu miasta TUTAJ lub w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim oraz w filii BOM w Galerii Glogovia.
Wszystkie informacje na temat Budżetu Obywatelskiego znajdują się na stronie: www.obywatel.glogow.pl.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?