Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ciechanów: Most na Odrze gotowy za rok

Piotr Kanikowski
Praca przy budowie mostu w Ciechanowie idzie pełną parą
Praca przy budowie mostu w Ciechanowie idzie pełną parą Piotr Krzyżanowski
Do września 2011 roku - zgodnie z planami - powinna zakończyć się budowa nowego mostu przez Odrę w Ciechanowie. Wykonawca nie ma jednak łatwego zadania. Jeszcze niedawno Odrą płynęła kra.

W ubiegłym roku rzeka co kilka miesięcy wylewała, uniemożliwiając prowadzenie prac. Więc, choć przy dolnośląskim brzegu stoi już pierwsza z dwóch przypór, na których wesprze się konstrukcja, a ekipa Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź S.A. pracuje pełną parą, raczej nie uda się dotrzymać wyznaczonego w umowie terminu. Bardziej realna wydaje się wiosna 2012 roku.

Nie ma również dróg dojazdowych, które miały powstawać równolegle z mostem. W Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei dopiero kilka dni temu ogłoszono przetarg na budowę obejścia dla miejscowości Rynarcice. W lutym zaczęto poszukiwania projektanta dla przebudowy drogi nr 323 w miejscowości Stara Góra.

Po zakończeniu inwestycji w Ciechanowie, tranzyt korzystający dziś z przepraw mostowych w Głogowie i Ścinawie, ruszy nową trasą. Plany przewidują poprowadzenie go z Lubina w kierunku Rynarcic, potem wzdłuż wałów Żelaznego Mostu obok Rudnej do Gwizdanowa, i dalej przez Gawrony, Studzionki, Brodowice, Nieszczyce do Radoszyc. W związku z nieuchronnym zwiększeniem natężenia ruchu wzmocniona i poszerzona zostanie obecna sieć dróg dojazdowych. Poza Rynarcicami zaplanowano budowę obejść dla Rudnej, Gawronowa i Brodowic.

Most Radoszyce-Ciechanów to jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych obecnie na Dolnym Śląsku. Będzie miał 525,5 m długości i 14,87 m szerokości. Oprócz ośmiometrowej jezdni, znajdą się na nim chodnik i ścieżka rowerowa o łącznej szerokości 4 m.

Fundamenty - podpory mostu wykonane z betonu zbrojonego - zostaną usadowione na palach. Część nośna to dziewięcioprzęsłowa belka ze sprężonego betonu. Most będzie wyposażony w balustrady o wysokości 1,20 m, umieszczone przy zewnętrznych belkach gzymsowych. Pomiędzy chodnikami a jezdnią znajdą się bariery energochłonne. Bitumiczna nawierzchnia będzie miała 9 cm grubości.

Wraz z uruchomieniem mostu, zlikwidowane zostaną niewygodne przeprawy promowe w miejscowościach Chobienia oraz Ciechanów/Radoszyce. Ale na razie promy wciąż kursują przez Odrę, za darmo przewożąc mieszkańców oraz samochody.

Czy na Dolnym Śląsku potrzebujemy więcej nowych mostów? Zapraszamy do dyskusji

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto