Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy dziurawa droga nr 319 Głogów - Sława będzie remontowana? - pytają kierowcy. Co na to zarządca?

Grażyna Szyszka
Droga wojewódzka 319 z Głogowa do Sławy daje się we znaki kierowcom
Droga wojewódzka 319 z Głogowa do Sławy daje się we znaki kierowcom Grażyna Szyszka
Czy dziurawa droga nr 319 Głogów - Sława będzie remontowana? - pytają kierowcy. Zarządca odpowiada: - Do jet pory jej stan nie wymagał przeznaczania większych nakładów finansowych na naprawy, a wszystkie uszkodzenia były usuwane w ramach bieżącego utrzymania. Co wy na to?

Każdy, kto choć raz jechał drogą nr 319 z Głogowa do Sławy dobrze wie, że jej stan jest miejscami fatalny. A to odcinek o dość dużym natężeniu ruchu, bo wiele osób dojeżdża tą trasą do pracy, domu czy na wypoczynek nad Jezioro Sławskie.
Kierowcy narzekają na dziury i nierówności, które nie tylko dają się im we znaki, ale są też niebezpieczne. Szczególnie dziurawy jest odcinek w powiecie głogowskim, min. łuk jezdni na wysokości przejazdu kolejowego w Sobczycach.

- Dojeżdżam do pracy ze Sławy do Głogowa i codziennie muszę pokonywać tę drogę. Szkoda mojego kręgosłupa i samochodu. Zgubiłem na tej trasie kilka kołpaków – mówi nam pan Sławomir, który za naszym pośrednictwem pyta zarządcę drogi o to, kiedy wezmą się za porządną naprawę nawierzchni, a nie tylko łatanie dziur.

Droga Głogów - Sława do tej pory nie wymagała większych nakładów

Droga nr 319 ma długość 21 km i leży na obszarze województw lubuskiego i dolnośląskiego. Trasa ta łączy konkretnie Głogów ze wsią Stare Strącze koło Sławy.
Zapytaliśmy Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei, która jest zarządcą drogi o to, czy planuje taki gruntowny remont nawierzchni.

- Do tej pory stan DW 319 nie wymagał przeznaczania większych nakładów finansowych na naprawy, a wszystkie uszkodzenia były usuwane w ramach bieżącego utrzymania. Także teraz Służba Utrzymaniowa sukcesywnie wykonuje prace niezbędne do zlikwidowania uszkodzeń. Należy podkreślić, że w tym roku mieliśmy do czynienia ze szczególnie niesprzyjającą aurą. Brak śniegu przy jednoczesnym bardzo częstym przechodzeniu temperatury przez stopień 0 to cykl pogodowy, który powoduje największą degradację nawierzchni. Z tego powodu w tym sezonie zimowym mamy do naprawy szczególnie dużo ubytków – skala niszczenia nawierzchni znacznie wykroczyła poza prognozy oparte na doświadczeniach z wcześniejszych lat – odpowiedział Dział Komunikacji Zewnętrznej DSDiK.

Dodatkowo zapewniono nas, że pracownicy wspomnianej wcześniej służby utrzymaniowej stale lustrują drogi, co najmniej raz w tygodniu. Ubytki nawierzchni w okresie zimowym są uzupełniane masą na zimno, a prace te realizowane są na bieżąco.

DSDiK przyznaje, że na ten moment w planie inwestycyjnym na rok 2022 r. nie ma ujętej przebudowy DW 319. Przeprowadzenie remontu lub przebudowy uzależnione jest od zabezpieczenia środków finansowych na realizację takiego zadania. Konieczność takich robót musi zostać wykazana w audycie technicznym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Najlepsze atrakcje Krakowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto