Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Coraz więcej wraków na głogowskich ulicach i parkingach. W tym roku usunięto 16 takich pojazdów

Grażyna Szyszka
Samochód stoi od lat. Nie ma tablic rejestracyjnych
Samochód stoi od lat. Nie ma tablic rejestracyjnych Nadesłane
Uszkodzony po kolizji lub pożarze, porośnięty krzakami, czy stojący od lat i niszczejący wrak, który szpeci i blokuje miejsce na i tak ciasnym parkingu – takich samochodów nie brakuje w naszym mieście. W tym roku usunięto już 16 takich złomów. Gdzie je zgłosić?

W Głogowie jest wiele porzuconych przez właścicieli samochodów. Poprosiliśmy internautów o zdjęcia takich pojazdów wraz z podaniem ulicy, przy której stoją. Dziękujemy za zdjęcia, które prześlemy policji, by sprawdziła, czy można je usunąć.
Trzeba wiedzieć, że każdy taki pojazd musi być osobno sprawdzony. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się być wrakiem, nie wszystkie mogą zostać odholowane. Muszą spełniać kilka istotnych kryteriów.

Kiedy można odholować wrak?

Decyzję o usunięciu wydaje straż miejska, straż gminna lub policja. W Głogowie, z racji tego, ze nie ma straży miejskiej, wydaje ją policja.
Według przepisów, na koszt właściciela można odholować samochód pozostawiony na drodze publicznej, w strefie zamieszkania oraz w strefie ruchu, bez tablic rejestracyjnych lub którego stan wskazuje na to, że nie jest używany.
Auto może być odholowane także wówczas, gdy stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa lub środowiska.

Wiele zgłoszeń o wrakach trafia do urzędu miejskiego, a ta przekazuje te informacje do KPP.

- Trzeba pamiętać, że nie wszystkie samochody kwalifikują się do usunięcia – mówi Marta Dytwińska – Gawrońska, rzeczniczka prezydenta miasta. - Te, które można trafiają do naszego specjalnego magazynu.

Gdzie zgłosić informację o wrakach?

Zgłoszenia o porzuconych samochodach w Głogowie można kierować do Urzędu Miejskiego pod nr telefonu: 76 72 65 577
W ubiegłym roku dzięki interwencji głogowian z głogowskich ulic i parkingów zniknęło 25 zdezelowanych samochodów. W tym roku jest ich już 16.

Od zgłoszenia do złomowania. Jak to działa

Zgłoszenie – np. od urzędnika lub mieszkańca
Na początku informacja przekazywana jest na policję, która ustala właściciela pojazdu celem wezwania go do jego usunięcia. Często jednak właściciel jest nieuchwytny. Wtedy policja wydaje dyspozycję do usunięcia pojazdu.
Zabranie auta-wraku do magazynu

– Kiedy mamy taki dokument, możemy działać. Zabieramy wrak do magazynu należącego do Urzędu Miejskiego gdzie, zgodnie z procedurami, musi on być przechowany przez okres 6 miesięcy. Po tym czasie z mocy prawa staje się on własnością Urzędu Miejskiego – mówi Tadeusz Marciniaka z Działu Dróg w Urzędzie Miejskim.

Rzeczoznawca i złomowanie
Po upływie 6 miesięcy wzywany jest rzeczoznawca, który wycenia auto i wycenia wartość pojazdu – auto jest złomowane lub wystawiane na licytację. Druga opcja powoduje wydłużenie całej procedury o kolejne miesiące. W rezultacie likwidacja wraka od momentu zgłoszenia do złomowania może potrwać nawet 9 miesięcy

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto