MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Głogów: Złożono pierwszy wniosek do programu Nowy Ład. Obejmuje m.in. budowę ulic, rond i chodników

Grażyna Szyszka
Prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz wysłał pierwszy wniosek do programu Polski Ład „Kompleksowa przebudowa infrastruktury drogowej w Głogowie w celu utworzenia Centrum Przesiadkowego przy linii kolejowej 273 (C-E 59) i 14 (szprycha 9.2 do CPK)”.

Miasto przekazało przygotowało i przekazało do programu Polski Ład pierwszy z trzech wniosków. Dotyczy on budowy drogowej infrastruktury w Głogowie.

– Łącznie możemy złożyć trzy wnioski, a ten pierwszy to zadanie, które obejmuje budowę i modernizację dwóch rond, jedenastu ulic, chodników, ścieżek i ciągów pieszo-rowerowych, miejsc postojowych parkingów, w tym Park&Ride. Do tego infrastruktura techniczna jak inteligentne sterowanie ruchem – mówi Rafael Rokaszewicz prezydent Głogowa.

Szacunkowa wartość projektu to 40 mln złotych, z czego sugerowana wartość dofinansowania to 38 mln złotych. Czas realizacji: 2022-2024
W ramach projektu miasto planuje: przebudowę skrzyżowania ul. Sikorskiego/Wojska Polskiego, remont ul. Wojska Polskiego na odcinku od ulicy Sikorskiego do Pl. 1000-lecia wraz z remontem ronda J. Popiełuszki, remont ulic wokół Pl. 1000-lecia wraz z ciągami pieszo- rowerowymi (pętla autobusowa), remont ul. 1 Maja wraz z ciągami pieszo- rowerowymi, remont ul. Spółdzielczej wraz z ciągami pieszo- rowerowymi i miejscami postojowymi (połączenie przystanków Komunikacji Miejskiej z PKP i Dworcem PKS), remont ul. Jedności Robotniczej na odcinku od wjazdu do Centrum Przesiadkowego wraz z ciągami pieszo- rowerowymi oraz inteligentnym sterowaniem ruchem. Planujemy także w tamach tego zadnia budowę węzła- ronda przy zjeździe do Centrum Przesiadkowego (zbieg ulic 1 Maja, Jedności Robotniczej, Poczdamskiej, Nadbrzeżnej); przebudowę ul. Poczdamskiej – dojazd do Centrum Przesiadkowego; przebudowę ul. Nadbrzeżnej i ulic wokół Placu Jana z Głogowa wraz z ciągami pieszo- rowerowymi.

- W zadaniu chcemy także zawrzeć przebudowę ulicy Przemysłowej, od Towarowej do Elektrycznej, wraz z ciągami pieszo- rowerowymi, a także budowę Centrum Przesiadkowego przy ulicy Towarowej, wraz z parkingiem Park&Ride, ciągami pieszo – rowerowymi – mówi Rafael Rokaszewicz dodając, że przy rozwoju kolei, jest też szansa na to, by miasti tylko na tym zyskało. - Głogów jest na trasie szybkich połączeń z planową budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, dlatego chciałbym stworzyć wokół dworca Centrum Przesiadkowe, czyli połączenie wszystkich rodzajów transportów: samochodowego, autobusowego, kolejowego, rowerowego - wyjaśnia.

Pomysł był już konsultowany przy tworzeniu studium wykonalności modernizacji stacji Głogów. Przy okazji prezydent chce zapewnić dobry dojazd od Centrum Przesiadkowego remontując ulice w centrum. To aż 11 ulic, do tego chodniki i miejsca parkingowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komary - co je wabi a co odstrasza?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto