Niecały tydzień dzieli nas od możliwości ponownego uczestnictwa w planowaniu budżetu miasta na rok 2022. Już od lipca będzie można zgłaszać własne pomysły na inwestycje w naszym mieście w ramach Budżetu Obywatelskiego. Jak to zrobić?
Należy użyć formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej
www.obywatel.glogow.pli opisać swój projekt. Trzeba pamiętać, że należy zaprosić 10 osób do poparcia swojego projektu. Formularz można pobrać również w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim, Galerii Glogovia i miejskich bibliotekach.
Projekt musi:
- być w zgodności z prawem,
- należeć do zadań własnych gminy oraz dotyczyć mienia gminnego,
- być zlokalizowany na terenie, na którym gmina zgodnie z obowiązującym prawem może wydatkować środki publiczne,
- być ogólnodostępny dla wszystkich mieszkańców Gminy Miejskiej Głogów,
- być możliwy do realizacji w ciągu roku budżetowego,
- być możliwy do wykonania pod względem technicznym,
- powinien uwzględniać – o ile jest to możliwe – uniwersalne projektowanie.
Z budżetu obywatelskiego wyłączone są:
- zadania nie spełniające wymogów w zakresie celowości,
- zadania dotyczące wykonania dokumentacji projektowej,
- zadania mające charakter komercyjny.
Pamiętaj
- wartość jednostkowa zgłoszonego projektu majątkowego nie może przekroczyć kwoty 200.000,00 złotych brutto,
- wartość jednostkowa zgłoszonego projektu niemajątkowego nie może przekroczyć kwoty 10.000,00 złotych brutto.
Wypełniony formularz należy przynieść do Biura Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Głogowie lub przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Głogowie z dopiskiem „Budżet Obywatelski”. Należy to zrobić do końca sierpnia.
Jak przebiegać będzie głosowanie?
Głosowanie przeprowadzone będzie w formie elektronicznej za pomocą interaktywnego formularza lub w formie papierowej w wybranych miejscach. Każdemu głosującemu przysługiwać będzie prawo do oddania jednego głosu na jeden z projektów ujętych w jednym okręgu konsultacyjnym oraz do oddania jednego głosu na jeden z projektów ogólnomiejskich.
Ważne daty:
- 01 lipca – 31 sierpnia – zgłaszanie projektów
- 02 lipca – 30 września – weryfikacja projektów
- 01 – 15 października – miasto ogłasi bazę projektów dopuszczonych do głosowania,
- 02 – 26 listopada – głosowanie
- Do 17 grudnia miasto ogłosi listę wybranych projektów na stronie www.obywatel.glogow.pl.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?