Zakres prac planistycznych dla linii 273 ograniczony jest do odcinka Wrocław Grabiszyn – Rzepin - podaje portal Rynek kolejowy. Obszar ten podlega pod Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu i Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze. Dokumentacja ma kosztować ok. 6 mln zł netto.
PKP PLK nie jest zadowolona obecną prędkością jazdy. Na niektórych odcinkach Nadodrzanki od Wrocławia przez Zieloną Górę do Rzepina obowiązują ograniczenia prędkości 70-90 km/h w torze nr 1 i 2, spowodowane stanem technicznym linii. To efekt niezadowalającego stanu obiektów inżynieryjnych i nie najlepszej geometri toru. Do poprawy są też perony na przystankach i stacjach i „niewystarczająca infrastruktura w obszarach nadania/odbioru ładunków”. To wszystko ma wpływ na ograniczoną przepustowość głównego ciągu towarowego z Dolnego Śląska do Szczecina i Świnoujścia – wyjaśnia kolejowy portal.
– Zakładane jest osiągnięcie zadowalającego stanu technicznego infrastruktury, w tym możliwie wysoka komplementarność z projektami inwestycyjnymi zrealizowanymi na linii kolejowej nr 273 w ubiegłych latach oraz co najmniej przywrócenie parametrów na całym odcinku objętym projektem – napisano w celach zamówienia
Wykonawca studium wykonalności przeanalizuje dostosowanie linii kolejowej nr 273 do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich (przynajmniej odcinka Rudna Gwizdanów – Głogów – Zielona Góra – Rzepin) i na możliwie długim odcinku do 120 km/h dla pociągów towarowych. Przygotuje opracowanie dla dostosowania odcinka linii kolejowej nr 273 do przyjmowania pociągów o długości 750 metrów i zapewnienia dopuszczalnych nacisków 22,5 t.
Zarządca infrastruktury na oferty czeka do 27 czerwca 2019 roku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?