Linia kolejowa nr 308 relacji Jelenia Góra – Kowary została wybudowana w 1882 roku. Tunel o długości 1025m wybudowano w latach 1901- 1904. Tor ułożono na podsypce z klińca, a linia jest jednotorowa, niezelektryfikowana. W 1986 roku podjęto decyzję o zawieszeniu ruchu pasażerskiego. Zamknięcie linii dla ruchu kolejowego nastąpiło w czerwcu 2007 roku. Od tego momentu na trasie nie były wykonywane żadne roboty budowlane, a pozostałości toru, bo sporą jego część rozkradziono, są mocno zarośnięte.
W planach jest odbudowa i uruchomienie całej linii kolejowej, jednak zadanie zostało podzielone na trzy etapy. Pierwszy z nich Jelenia Góra- Mysłakowice będzie możliwy dzięki uzyskanej funduszom przyznawany w ramach "Dolnośląskiego ładu". Modernizacja 10- kilometrowego odcinka będzie kosztowała 21 mln zł.
W związku z inwestycją DSDiK we Wrocławiu ogłosiło przetarg. Dokumenty można składać do 23 lutego. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy od momentu podpisania umowy na wywiązanie się z zadania.
- Solidna infrastruktura to warunek dynamicznego rozwoju gospodarczego, gwarantującego dobrobyt mieszkańców Dolnego Śląska. Dlatego tego typu inwestycje są dla nas tak ważne- mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Odbudowa linii kolejowej nr 308 na odcinku Jelenia Góra- Mysłakowice to pierwszy etap prac. Szacunkowy koszt pozostałych dwóch etapów to: 37,5 mln zł Mysłakowice – Kowary Górne (15 km); 17,5 mln zł Mysłakowice – Karpacz (7 km).
Wznowienie ruchu kolejowego na całej trasie będzie miało ogromne znaczenie nie tylko dla okolicznych mieszkańców, ale i turystów, którzy chętnie odwiedzają nasz region.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?