Ponad 3 500 nowych drzew rośnie już na terenie Nadleśnictwa Lipusz. Stało się to możliwe dzięki zaangażowaniu mieszkańców całego Pomorza. Designer Outlet Gdańsk zorganizował ze społecznym start-upem Dotlenieni.org. akcję pod hasłem "Posadź z nami las". Zaangażowanie Pomorzan okazało się ogromne, a zielona inicjatywa była strzałem w dziesiątkę! Mieszkańcom regionu bardzo zależy na polepszeniu jakości życia i zazielenieniu okolicy. Warto nadmienić, że potrzeby na terenie Nadleśnictwa Lipusz były ogromne, ponieważ nawałnica, która przetoczyła się przez kraj w 2017 roku w ciągu zaledwie kilku godzin wyrządziła ogromne szkody w lasach, największe właśnie na tych terenach.
Jak podkreślają organizatorzy, odzew ze strony klientów przeszedł ich najśmielsze oczekiwania. Dzięki ich zaangażowaniu centrum mogło w posadzić aż 3 500 drzew, które znalazły swoje miejsce w Nadleśnictwie Lipusz. W akcję zaangażowali się także uczniowie Prywatnej Szkoły Podstawowej Prymus i Powiatowego Zespołu Szkół nr 2 W Kościerzynie. Działania na łonie natury stały się świetną lekcją przyrody w terenie. Jednak nie tylko o naukę chodzi, bowiem nie zapominajmy, że młodzież miała przy tym także sporo zabawy
- Dzięki opowieściom pracowników Nadleśnictwa, uczniowie mieli okazję dowiedzieć się więcej o tym, jak żyje las i co zawdzięczamy drzewom - podkreślają organizatorzy akcji. - Dodatkowo młodzież zaangażowała się w sprzątanie lasu w okolicy nasadzeń, co przyczyniło się do usunięcia śmieci z tego terenu.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Na samym sadzeniu lasu jednak nie kończy się akcja. Przed kilkoma miesiącami Designer Outlet Gdańsk zorganizował także trwający około 3 tygodni edukacyjny eko-konkurs z pytaniami z zakresu ochrony środowiska, w którym mogli wziąć udział wszyscy klienci odwiedzający centrum. Wystarczyło zeskanować wyeksponowany w pasażu kod QR i odpowiedzieć na proste pytania. Każda osoba biorąca udział w zielonym quizie to jedno posadzone przez centrum drzewo. Przez cały miesiąc, można było dodatkowo zapisać się do VIP Clubu Designer Outlet - każdy nowy uczestnik klubu to kolejna sadzonka zakupiona przez centrum.
- W trakcie trwania naszej zielonej akcji klienci mieszkańcy regionu bardzo chętnie angażowali się w eko zabawę i całymi rodzinami brali udział w przygotowanym dla nich quizie. Zainteresowanie przekroczyło nasze oczekiwania z czego jesteśmy bardzo zadowoleni i serdecznie dziękujemy wszystkim aktywnym uczestnikom konkursu oraz osobom, które w tym czasie zapisały się do naszego programu lojalnościowego. Dzięki temu mogliśmy wspomóc sąsiadujące z nami nadleśnictwo w jesiennym sadzeniu lasów - mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Zielona akcja prowadzona była równolegle we wszystkich trzech polskich centrach Designer Outlet. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu klientów łącznie posadzono ponad 10 500 drzew.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?