Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Legnicy do Głogowa pociągiem pojedziemy w grudniu

Ewa Chojna
Ewa Chojna
Z Legnicy do Głogowa pociągiem pojedziemy w grudniu
Z Legnicy do Głogowa pociągiem pojedziemy w grudniu Ewa Chojna
W połowie grudnia mieszkańcy Zagłębia Miedziowego zyskają nowe, wygodne połączenie kolejowe. Z Legnicy pojedziemy przez Lubin i Rudną Gwizdanów do Głogowa.

Po wznowieniu w czerwcu połączeń pasażerskich na odcinku z Legnicy do Lubina, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują do ruchu odcinek z Lubina do Rudnej Gwizdanowa. Pozwoli to 15 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy, na przywrócenie ruchu pasażerskiego na całym modernizowanym 40 km odcinku. Jeszcze w październiku mogą pojechać pociągi towarowe. Obecnie podróżni mają do dyspozycji perony w Rzeszotarach, Raszówce, Gorzelinie, Chróstniku i Lubinie.

W grudniu pociągiem z Lubina także w stronę Głogowa

Kończą się zasadnicze prace na 18 km odcinku z Lubina do Rudnej Gwizdanowa. - Wymieniono tory, wyremontowano sieć trakcyjną. Bezpieczne podróże i przewóz towarów zapewnią zmodernizowane systemy sterowania ruchem. Przebudowane są obiekty inżynieryjne oraz zmodernizowano przejazdy kolejowo-drogowe. Trwają odbiory techniczne, które pozwolą najpierw na powrót ruchu towarowego. To ważne połączenia dla przedsiębiorstw zagłębia, zwłaszcza KGHM - powiedział nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

W Lubinie dobiegają końca również prace budowlane na nowym, dodatkowym przystanku Lubin Stadion.
- Ułatwi on komunikację w mieście. Zapewni też dostęp do kolei mieszkańcom północnych rejonów Lubina, oraz bywalcom stadionu i jednej z największych w Polsce giełd motoryzacyjnych - dodaje Siemieniec.

Między Lubinem a Rudną wybudowane zostały nowe perony na stacjach i przystankach w: Rudnej Gwizdanowie, Rudnej Mieście, Rynarcicach i Koźlicach. Prace wykończeniowe skupiają m.in. się na montażu wyposażenia, wiat, tablic i oznakowania.

W Koźlicach nowy wiadukt kolejowy zastąpi przejazd

W bezpośrednim sąsiedztwie dotychczasowego przystanku Koźlice, wybudowano wiadukt kolejowy, który zastąpi dotychczasowy przejazd w poziomie szyn. Zwiększy on bezpieczeństwo pasażerów i usprawni ruch drogowy. Pod jedenastometrowym wiaduktem o szerokości 8 m i wysokości prawie 5 m przygotowywana jest jezdnia oraz chodnik. Na wiadukt przeniesione zostały perony.

W rozkładzie jazdy, obowiązującym od 15 grudnia 2019 r. zaplanowano na linii Legnica – Rudna Gwizdanów łącznie 19 par pociągów pasażerskich. Będzie 14 par pociągów Kolei Dolnośląskich (6 par Legnica – Lubin; 8 par Legnica – Głogów). W tym 9 bezpośrednich pociągów z Wrocławia do Lubina i 12 z Lubina do Wrocławia. Będzie też 5 par pociągów PKP Intercity, w tym: poc. rel. Wien Hbf/ Budapest Keleti / Przemyśl Główny – Berlin Charlottenburg; Bielsko-Biała Główna – Świnoujście; Lublin – Szczecin Główny; Katowice – Świnoujście; Kraków Główny – Szczecin Główny.

Czas przejazdu najszybszych pociągów dla odcinka Legnica – Lubin: 13 minut bez postojów, 18 minut z postojami. Dla odcinka Lubin – Rudna Gwizdanów: 10 minut bez postojów, 15 minut z postojami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubin.naszemiasto.pl Nasze Miasto