W październiku będzie gotowy stan surowy zamknięty. Wtedy też przyjedzie system do transportu bagażu i zacznie się jego montaż.
Na plac budowy przywieziono granit na podłogi w hali odlotów.
- Będziemy go kłaść płytami wielkości 37 cm x 72 cm - tłumaczy Agata Bednarska z Portu Lotniczego Wrocław. Poza halą, po granitowej podłodze podróżni będą także chodzić w części usługowej nowego terminalu i po korytarzach. W sumie kamień ten będzie na powierzchni ponad 17,5 tys. mkw.
Na terenie budowy rozpoczęły się też pierwsze prace wykończeniowe. W czterech szatniach na poziomie -1 położono już kafle. Trwa szklenie fasad terminalu.
- Nowy obiekt pokryje niemal w całości 11,5 tysiąca metrów kwadratowych najwyższej jakości szkła. Dzięki temu hala odlotów i przylotów będzie oświetlona światłem dziennym, a pasażerowie będą mogli obserwować kołujące samoloty - opowiada Agata Bednarska.
Nowy terminal obsłuży pierwszych podróżnych już za rok. Będzie cztery razy większy od obecnego. Wtedy powinien już nie być nazywany przez złośliwców Air Kurnikiem.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?