Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu przystąpił do procedury udziału społeczeństwa w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa obwodnicy Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12 według wariantu PN4”. O tym kroku poinformował poseł PiS Wojciech Zubowski.
Zobacz też:
Co to oznacza? Obwieszczenie dyrektora RDOŚ, które ukazało się 7 kwietnia wskazuje, iż każdy może zapoznawać się z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz z dokumentacją sprawy, a także począwszy od 14 kwietnia 2022 r. do dnia 13 maja 2022 r. może zgłaszać uwagi i wnioski do postępowania.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu. Procedura ta jest kolejnym etapem niezbędnym do wydania decyzji środowiskowej dla budowy obwodnicy Głogowa.
- Teraz czas na konsultacje w kwestiach środowiskowych. To kolejny krok, przy procedurach administracyjnych dla powstania obwodnicy Głogowa. Mając na uwadze co jeszcze pozostało, letni termin pojawienia się decyzji środowiskowej jest prawdopodobny – mówi poseł Wojciech Zubowski. - Przypomnę, że bez decyzji środowiskowej nie ma możliwości rozpisania przetargu.
Jak zaznacza poseł, konsultacje środowiskowe są dość ważne i szczególne, bo może się okazać, że na trasie planowanej inwestycji znajdują się jakieś rzadkie gatunki zwierząt, a to może opóźnić budowę.
Przypomnijmy: Procedura toczy się już od dziewięciu miesięcy. GDDKiA jako inwestor w czerwcu 2021 r. zawnioskowała o nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. RDOŚ, zgodnie z ustawą o ochronie środowiska była zobowiązana wystąpić o opinie do Dolnośląskiej Państwowej Wojewódzkiej Inspekcji Sanitarnej oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
- Na szczęście stosowne opinie są już w dokumentacji o wydanie decyzji środowiskowej – dodaje poseł.
Obwieszczenie zostało rozesłane do zainteresowanych samorządów gminnych powiatu głogowskiego z wnioskiem o upublicznienie.
- Miejmy nadzieję, że procedura zakończy się w zakładanym terminie i bez zbędnych zawirowań, a rozpisanie przetargu pod jakże oczekiwaną przez nas wszystkich inwestycję, jest tylko kwestią czasu – dodaje W. Zubowski.
Przypomnijmy, że w grudniu 2021 roku policzono koszty budowy dla wszystkich czterech wariantów. Wynosiły one:
- PN 4 - 965 463 641 zł
- PN 5 - 972 402 758 zł
- PD 2 - 1 178 775 367 zł
- W 4 - 1 669 920 170 zł
Budowa obwodnicy Głogowa jest w rządowym Programie 100 obwodnic. Obecnie najtańszy wariant to koszt około miliarda złotych.
We wstępnych planach inwestycja miała być gotowa najpóźniej w 2027 r.
Przewidywane parametry techniczne odcinka - wariant PN4. który jest jednym z dwóch wybranych:
- długość odcinka ok. 20 km
- klasa techniczna drogi GP
- przekrój 2+1
- szerokość pasa ruchu 3,5 m
- szerokość pasa poboczy 1,5 m
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś .
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?