Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

WARTO WIEDZIEĆ - Pacjent ma prawo

RED
Czy wiesz, że jeśli lekarz nie wyjaśni Tobie w sposób zrozumiały informacji o Twoim zdrowiu, o przyjętej metodzie leczenia rokowaniach oraz alternatywnych sposobach leczenia, to łamie on prawo? Że prawo łamie także recepcjonistka w przychodni zdrowia, która odmawia telefonicznego zapisania na wizytę do lekarza? To nie jedyne prawa pacjenta, o których warto wiedzieć, zwłaszcza w przypadku, gdy mamy problemy z właściwą obsługą i opieką w państwowej służbie zdrowia.

Na straży praw pacjenta już od ponad roku stoi Rzecznik Praw Pacjenta, który stanie w Twojej obronie, jeśli tylko zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych je naruszy.
Jego biuro mieści się w Warszawie przy al. Zjednoczenia 25. Rzecznik Praw Pacjenta ma swoją stronę internetową, na której znajduje się szczegółowy opis wszystkich praw pacjenta – w przypadku ich naruszenia można skorzystać z bezpłatnej infolinii czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 9. do 21. (nr tel.- 800 190 590), na której informacji udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy. Swoje pytania można kierować również bezpośrednio do Rzecznika Praw Konsumenta na adres e-mailowy: [email protected].

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wagrowiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto