Samorząd przeprowadził remont Szybowników w Lesznie
Ulica Szybowników jest częścią trasy komunikacyjnej wiodącej przez Leszno i właśnie przeszła gruntowną modernizację. Samorząd za przebudowę DK 12 w granicach Leszna zapłacił Strabagowi 65 milionów. Suma okazała się dużo wyższa od kwoty w ofercie przetargowej - tam zapisano 45 milionów. Dodatkowo inwestycja budziła olbrzymie kontrowersje. W trakcie robót drogowych na DK 12 przy ulicach Szybowników i Kąkolewskiej wycięto dorodne drzewa.
Szybowników a może Głogowska?
Ulica Szybowników w okresie międzywojennym (1920-1939) nazywała się Głogowska. Nazwę na Horst - Wessel - Strasse zmieniono podczas 2 wojny światowej i niemieckiej okupacji Leszna. Po zakończeniu wojny, w 1945 roku, ulica na krótko powróciła do swojej przedwojennej nazwy. Zamiennie nazywano ją ulicą Wschowską. Było to w latach 1945-1962.
Oficjalnie ulica otrzymała nazwę Szybowników w 1962 roku. Nawierzchnia jezdni nie była w najlepszym stanie, dlatego w 1968 roku zapadła decyzja o gruntownym remoncie na całej długości leżącej w granicach administracyjnych Leszna. Szybowników częściowo poszerzono i uzupełniono chodnik.
Duże zmiany w południowej części Zatorza obejmującego ulicę Szybowników przyniosła decyzja o budowie wiaduktu. Fragment Szybowników włączono do ulicy Kasprowicza. Budowa wiaduktu była częścią planu modernizacji miasta po reformie administracyjnej kraju. Leszno awansowało i zostało stolicą województwa.
Dawne roboty drogowe w Lesznie
Na szefa Miejskiej Służby Drogowej w Lesznie zostałem powołany 15 grudnia 1961 roku. Była to jednostka podlegająca urzędowi miasta. W zakładzie pracowało 25 pracowników fizycznych i cztery osoby w pionie technicznym - wspomina były szef służb drogowych w Lesznie Marian Poprawski.
M. Poprawski po objęciu posady zaproponował, że na wszystkie roboty drogowe w Lesznie sam przygotuje dokumentację techniczną i kosztorysową. Dla miasta przygotował 186 dokumentacji, a dla innych firm działających na terenie Leszna 56 projektów, które w całości zrealizowano.
Z biegiem czasu w zakładzie rozwijał się park maszyn. W 1971 roku zakład przeniósł się z ulicy Estkowskiego na Bema. M. Poprawski podkreśla, że rozwój firmy możliwy był tylko dzięki ludziom, z którymi pracował. komplementuje ich zaangażowanie i umiejętności zawodowe.
Poprawski dla miasta pracował do 2009 roku. Przeszedł na emeryturę gdy miał 82 lata. Samorząd nie docenił niepodważalnych zasług drogowca. Marian Poprawski nie został wyróżniony honorowym tytułem Zasłużony dla miasta Leszna.
Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?