Przed rokiem jury doceniło to, jak uczniowie własnoręcznie odnowili klasę do nauki języka niemieckiego i ozdobili ją. W tym roku młodzież skupiła się bardziej na stworzeniu pomocy dydaktycznych. Zrobiła to w bardzo kreatywny sposób - w ramach projektu powstały dwie gry komputerowe oraz gra planszowa.
– Jeżeli chodzi o wnętrze klasy to uczniowie dokonali niewielkich zmian, pomalowali ścianę i zmienili układ stołów, tworząc kącik do tego żeby usiąść na poduszkach, porozmawiać, oczywiście w języku niemieckim i grać w gry planszowe – mówi Aneta Kasprzak, nauczyciel języka niemieckiego w ZSP.
Młodzież przygotowała kilka kompletów gier, tak aby podczas zajęć, czy nawet przerwy, mogło w nią grać więcej osób. Na czym polega stworzona przez młodzież planszówka?
– Do tej gry powstały pytania, w języku niemieckim, na które można odpowiedzieć „prawda” lub „fałsz”. Pytania dołączone są do gry na karteczkach. Myślę, że ta planszówka to dobry sposób na ćwiczenie języka niemieckiego – mówi Jakub Szulc, uczeń klasy II Zespołu Szkół Politechnicznych.
Młodzież stworzyła również dwie gry komputerowe. Na ten pomysł wpadli po zagranicznych praktykach, gdzie uczyli się właśnie programowania gier na silniku Unity.
– Moja gra nie jest skomplikowana i polega przede wszystkim na odpowiadaniu na pytania – mówi Jakub Góral. – Ja w swojej grze stworzyłem mapę, w której są góry, miasta, domki z wyposażeniem, szkołę. Chodząc po tym wszystkim możemy obserwować różne przedmioty, kolory i tak dalej. Nazwy tego wszystiego się wyświetlają. Dzięki temu wędrując po świecie lepiej poznajemy język niemiecki – dodaje Mateusz Nowak.
Gry nie są jeszcze dostępne w internecie, choć możliwe, że wkrótce się w nim pojawią.
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?