Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trzy warianty budowy obwodnicy Sławy. Znamy szczegóły planowanej inwestycji

Grażyna Szyszka
We wtorek, 11 lutego w sali posiedzeń urzędu miejskiego (godz. 16) odbędzie się spotkanie z mieszkańcami miasta oraz wsi Lubogoszcz w sprawie planowanego II etapu budowy obwodnicy Sławy.

Informacje na temat planowanej inwestycji przedstawi Zarząd Dróg Wojewódzkich. Mieszkańcom zostaną zaprezentowane rozwiązania projektowe nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 278.
To między innymi trzy warianty obwodnicy Sławy, które od północnej strony okalają Lubogoszcz:
wariant 1 (zielony) - 4,850 km
wariant 2 (niebieski) - 4,850 km
wariant 3 (czerwony) - 5,085 km
Planowana obwodnica ma być drogą jednojezdniową, dwupasmową o szerokości 7 metrów. Szerokość chodnika ma mieć 1,5-2 metry, a szerokość ścieżki rowerowej 2-2,5 metra.

Inwestycja swoim zakresem obejmuje budowę drogi wojewódzkiej, lokalnie budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przyległe, przebudowę istniejącego ronda, budowę obiektu mostowego na rzece Czernica, rozbiórkę istniejącego wiaduktu i wykonanie nasypu drogowego, budowę chodników, budowę ścieżki rowerowej, przebudowę istniejących skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi. Konieczna będzie też wycinka drzew i krzewów, odwodnienie obwodnicy, w razie konieczności budowę ekranów akustycznych.

Będą analizować wszystkie aspekty wytyczonych tras

Paweł Tonder, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich przyznaje, że przy wyborze wariantu preferowanego, są szczegółowo rozpatrywane i analizowane wszystkie kryteria mające wpływ na jego wybór. Jednym z kryteriów jest też ten społeczny, czyli głos mieszkańców. Zaznacza jednak, że nie jest jedynym, jaki będzie brany pod uwagę..
– Wybór wariantu preferowanego jest problemem złożonym i wymaga uwzględnienia kryteriów
o różnym znaczeniu. Dlatego, też wybór ten poprzedzony zostanie opracowaniem wielokryterialnej
analizy porównawczej wariantów, w której badaniu poddane zostaną trzy warianty inwestycyjne przebiegu trasy – dodaje Paweł Tonder.

Wytyczone warianty drogi będą analizowane w oparciu o cztery zasadnicze grupy kryteriów: transportowe, ekonomiczne, ochrony środowiska przyrodniczego oraz przestrzenne i ochrony środowiska społecznego.

Kiedy zbudują drugą część obwodnicy?

Jak ustaliliśmy, ZDW nie posiada zatwierdzonych dokumentów planistycznych dotyczących inwestycji po 2020 roku. Jednak ma być ona ujęta w projekcie planu inwestycji priorytetowych do realizacji na drogach wojewódzkich w latach 2021- 2027 w ramach nowej unijnej perspektywy finansowej. Trzeba jednak mieć na uwadze, że realizacja tego zadania uzależniona będzie od terminu uruchomienia środków finansowych w ramach nowego Regionalnego Programu Operacyjnego, a także poziomu
alokacji, jaka będzie przyznana na realizację inwestycji drogowych. Oznacza to, że dokończenie obwodnicy Sławy zależy głównie od pozyskania pieniędzy z UE.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto