Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jelenia Góra: Włoszczowska nadal promuje miasto

Mariusz Junik
- Chciałabym, aby Jelenia Góra była polską stolicą rowerową - marzy Maja Włoszczowska
- Chciałabym, aby Jelenia Góra była polską stolicą rowerową - marzy Maja Włoszczowska Fot. Marcin Oliva Soto
Jelenia Góra zadecydowała o przedłużeniu o kolejny rok umowy sponsorskiej z Mają Włoszczowską, mistrzynią świata w kolarstwie górskim. Oznacza to, że w 2011 roku miasto nadal będzie reklamować Maja i hasło: "Jelenia Góra... i jedziesz w dobrym kierunku". Wizerunek mistrzyni miasto ma wykorzystywać w swoich kampaniach promocyjnych.

- Chcemy, aby Jelenia Góra zyskała miano polskiej stolicy rowerowej - mówi wiceprezydent Miłosz Sajnog.

Aby jednak nie kończyło się na słowach, miasto buduje kolejną ścieżkę rowerową. Ma ona długość trzech kilometrów i ciągnie się wzdłuż drogi wylotowej na Wrocław. Dwie kolejne ścieżki powstaną obok budowanej właśnie obwodnicy miasta.

- Dzięki temu rowerzyści będą wkrótce mieć w Jeleniej Górze bardzo dobre warunki - cieszy się Maja Włoszczowska. Kolarka solidnie do tej pory wywiązywała się z umowy i w 2010 roku zachwalała Jelenią w każdym wywiadzie i podczas startów.

Pobliskie Piechowice także promują się przez kolarza górskiego - Marka Galińskiego, kilkunastokrotnego mistrza Polski. Jedna z tras rowerowych: z Piechowic-Górzyńca do Rozdroża Izerskiego, została nawet nazwana imieniem Galińskiego. Każdy rowerzysta może się zmierzyć na tej trasie z czasem, jaki uzyskał na niej mistrz.

- Z Piechowicami i tym regionem jestem związany od dawna i bardzo lubię tu trenować - przyznaje Marek. Dzięki niemu na trasy w Piechowicach przyjeżdżają miłośnicy kolarstwa górskiego z całej Polski. Podobnie jak do Jakuszyc zjeżdżają biegacze narciarscy, by potrenować na trasie imienia Justyny Kowalczyk.

Na zainteresowanie samorządów mogą jednak liczyć tylko złoci medaliści. Inni znani sportowcy nie są wykorzystywani do promocji regionu. Tak było np. z biathlonistką Agnieszką Cyl czy saneczkarką Eweliną Staszulonek. Obie reprezentują MKS Karkonosze, jednak nawet mistrzostwo świata Agnieszki w biathlonie na nartorolkach nie okazało się wystarczające, by wykorzystać ją do reklamy Jeleniej Góry czy Szklarskiej Poręby. Również Ewelina, która zdobyła na tegorocznej olimpiadzie ósme miejsce, nie jest wykorzystana do promocji.

- To błąd, bowiem sukcesy sportowe zawsze się dobrze kojarzą i lokalne samorządy powinny wykorzystywać bardziej zawodników z regionu - przekonuje Czesław Lang, organizator Tour de Pologne.

Czy każde miasto powinno mieć swoją sportową twarz i być promowane przez zawodników odnoszących sukcesy? Podyskutuj na forum

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jeleniagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto