Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grupa CCC podsumowała pierwszy tydzień ponownej działalności sklepów. Ruch mniejszy o połowę

RED
Grupa CCC po pierwszym tygodniu ponownego otwarcia w Polsce sklepów w centrach handlowych i dwóch tygodniach działania mniejszych salonów odnotowuje średnio ok. 50-procentowy spadek ruchu rok do roku. Największa liczba klientów widoczna jest w mniejszych miejscowościach, ale w dużych miastach klienci również stopniowo wracają do zakupów stacjonarnych

Po ponownym otwarciu sklepów CCC wdrożyło szereg działań zwiększających bezpieczeństwo epidemiologiczne. W każdym salonie CCC pracownik kontroluje liczbę klientów, a przeszkolona kadra dba o przestrzeganie wdrożonych zasad.

- W Polsce uruchomiliśmy już wszystkie sklepy, to jest 470. Udało nam się to zrobić już pierwszego dnia, w którym było to możliwe - mówi Jakub Grzelak, Dyrektor ds. Sprzedaży CCC. - Ten pierwszy tydzień po otwarciu galerii handlowych pokazał trzy kluczowe zjawiska. Po pierwsze spadek trafficu o około połowę rok do roku, gdzie największe spadki obserwujemy w największych galeriach. Po drugie zadowalającą jak na ten moment konwersję, co częściowo kompensuje spadek traffiku. Po trzecie paragony z większą liczbą produktów, co jest pochodną tego, że do sklepów przychodzą klienci z realną potrzebą zakupową. Cały czas jest to jednak zbyt krótki okres, by mówić o jakiejkolwiek tendencji rynkowej, na tym etapie sytuacja może zmieniać się z dnia na dzień. Jednocześnie w minionym tygodniu obserwowaliśmy większą liczbę odwiedzających nasze sklepy niż w przypadku wielu innych, często sąsiadujących z nami salonów, co naszym zdaniem wynika z dwóch niezwykle ważnych kwestii. Jednocześnie, co adresuje drugą, równie ważną jak bezpieczeństwo, potrzebę konsumentów, przygotowaliśmy bardzo atrakcyjne akcje promocyjne, m.in. kierowane do klienta rodzinnego. Zadbaliśmy również o atrakcyjność i różnorodność oferty produktowej na półkach, tak, żeby każdy znalazł w niej coś dla siebie - dodaje.

BEZPIECZEŃSTWO W SKLEPACH

Środki dezynfekujące, rękawiczki, maseczki. Odkażanie powierzchni co 1h
Każdy sklep CCC, zgodnie z zaleceniami GIS wyposażony został w niezbędne środki ochrony osobistej tj. maseczki i jednorazowe rękawiczki, natomiast przy wejściu oraz przy kasach ustawione są ogólnodostępne płyny dezynfekujące. Zarówno klienci, jak i pracownicy mają obowiązek zasłaniania twarzy i nosa oraz dezynfekowania rąk. Za przestrzeganie ustanowionych zasad odpowiada personel sklepu, który został wcześniej przeszkolony z nadzwyczajnych procedur bezpieczeństwa. Powierzchnie sklepowe takie jak: lada kasowa, klamki, drzwi czy terminale płatnicze są dezynfekowane co godzinę. Dodatkowo dezynfekcji poddawane są także skanery esize.me.

Pracownik CCC odpowiadający za przestrzeganie zasad

W każdym sklepie wyznaczony jest pracownik, który stale kontroluje przepływ osób przebywających na zakupach oraz rygorystyczne przestrzeganie wszystkich ustanowionych zasad zwiększających bezpieczeństwo epidemiologiczne, m.in. odpowiednią odległość osób w kolejce, noszenie rękawiczek, masek itp.

Przymierzanie butów w jednorazowych skarpetkach.

Klienci mają możliwość przymierzania butów, jednak rekomendowane jest przy tym użycie stale dostępnych w salonach skarpetek jednorazowych.

Przedłużone prawo zwrotu produktów - 60 dni

W uwagi na panującą sytuację i dla wygody klientów prawo zwrotu produktów zostało wydłużone do 60 dni. Prawo zwrotu towaru w okresie zamknięcia sklepów było dostępne w większości sklepów działających online, w związku z czym możliwość taka została dostosowana do potrzeb także klientów sklepów stacjonarnych.

- Byliśmy dobrze przygotowani do ponownego otwarcia pod względem operacyjnym, bezpieczeństwa i komunikacji. To zasługa wytężonej pracy naszych zespołów, które podczas lockdownu intensywnie pracowały, aby ruszyć ze sprzedażą dokładnie w momencie decyzji o otwarciu. Dzięki temu możemy zaproponować naszym klientom komfortowe zakupy w bezpiecznej przestrzeni. Nasi pracownicy w okresie zamknięcia sklepów zostali szczegółowo przeszkoleni z norm i procedur bezpieczeństwa obowiązujących w każdym salonie CCC. Nie tylko stosujemy się do wszelkich obostrzeń zawartych w rozporządzeniu, ale też wprowadzamy własne rozwiązania, takie jak stała kontrola liczby osób przebywających w sklepie przez wyznaczonego pracownika, czy cogodzinna dezynfekcja wyznaczonych powierzchni. Obserwujemy odpowiedzialne zachowanie klientów odwiedzających nasze sklepy stacjonarne. To pozytywne sygnały, ponieważ to czy będziemy bezpiecznie funkcjonować w tej nowej rzeczywistości zależy od każdego z nas – mówi Jakub Grzelak, Dyrektor Sprzedaży CCC.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto