Głogowskie przychodnie zmieniły system pracy. Proszą pacjentów, by przychodzili tylko w koniecznych przypadkach

Grażyna Szyszka
Grażyna Szyszka
Głogowskie przychodnie zdrowia, stosując się do zaleceń Narodowego Funduszu Zdrowia zmieniły sposób pracy przechodząc na pracę w trybie porad telefonicznych. Jednocześnie apelują do pacjentów o ograniczenie wizyt do tych, które tego bezwzględnie wymagają.

W przypadku przychodni PULS Sp z o.o. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Lekarska przy ul. Moniuszki, porady medyczne odbywają się przez telefon.
Gdy jednak pacjent wymaga bezwzględnego zbadania przez lekarza, jest umawiany na konkretną godzinę. Najpierw jednak trafia do specjalnego pomieszczenia, gdzie jest mierzona pacjentowi temperatura ciała.
Warto wiedzieć, że drzwi frontowe do poradni PLUS są zamknięte. Z załogą placówki, na przykład w sprawie wypisania recepty, należy się kontaktować poprzez okno na tyłach budynku (od strony Skarbka).
Dyrektor administracyjny poradni Wojciech Stolarek przyznaje, że pracy jest bardzo dużo, a ludzi brakuje. Tylko jednego dnia zgłasza się do nich około 200 osób.
- Aby ograniczyć wizyty w naszej przychodni wprowadziliśmy zasadę, że po wypisaniu recepty dzwonimy do pacjenta i podajemy kod do e-recepty – mówi. - Bardzo proszę o wyrozumiałość i przede wszystkim cierpliwość.
Pracownicy służby zdrowia, którzy wystawieni są na bezpośredni kontakt z ludźmi, są przemęczeni i narażeni na zakażenie niebezpiecznym wirusem. Z tego ostatniego powodu z głogowskich przychodni z pracy odeszło kilka pielęgniarek w starszym wieku, będące w grupie zwiększonego ryzyka.

Telefony do głogowskich przychodni TUTAJ
Niestety, zdarza się też, że zdenerwowani pacjenci, stojący pod drzwiami medycznych placówek robią się agresywni i wulgarni. W ostatnich dniach były przypadki kopania w drzwi i ubliżania personelowi, co w jednym przypadku zakończyło się interwencją policji.

Z uwagi na sytuację epidemiczną NFZ zamknął do końca marca Punkt Obsługi w Głogowie (starostwo powiatowe). Wszelkie sprawy można załatwiać drogą elektroniczną: sekretariat.dgle@nfz-wroclaw.pl
lub pocztą tradycyjną na adres: .
Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ Delegatura w Legnicy, ul. Jana Pawła II 7, 59-220 Legnica
lub telefonicznie – telefoniczna Informacja Pacjenta - 800 190 590.

Zaostrzenie restrykcji. Cała Polska w strefie czerwonej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3