Przypomnijmy, że od wczoraj, 25 maja, powiat wznowił obsługę klienta, ale odbywa się to z zachowaniem wymogów sanitarnych oraz zapewnieniem bezpieczeństwa pracowników i klientów. Wprowadzono nową organizację poruszania się po urzędzie (wejścia i wyjścia), aby nie dopuścić do przebywania w budynku zbyt dużej liczby osób. Od wczoraj, dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.
Pierwszego dnia częściowego otwarcia budynku starostwa dla klientów tworzyły się kolejki, a ludzie mokli w deszczu.
I w tej sprawie radny Andrzej Radomski napisał interpelację .
Oto ona:
„Uprzejmie proszę o zastosowanie się do zasad określonych w § 12 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
W myśl pkt 2 tego artykułu:
„Do odwołania w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.”Nigdzie w tym przepisie nie ma nakazu, by interesanci stali w długich kolejkach przed urzędem i byli obsługiwani pojedynczo, przy wejściu do urzędu.
Zatem, obecnie obsługa prowadzona jest w sposób sprzeczny z ww. przepisem.
Dlatego też, wnoszę o przedsięwzięcie takich środków, które wprost wypełniają ten przepis, czyli wprowadzenie zasady, że w jednym pomieszczeniu może przebywać jeden interesant, a wiec obsługi interesantów w pomieszczeniach urzędu.
W związku z powyższym, wnoszę o zapewnienie pracownikom urzędu, środków ochrony osobistej w postaci przyłbic i rękawiczek, a przed wejściem do każdego biura środków dezynfekujących dla interesantów i wywieszenie informacji o konieczności noszenia maseczek.
Niedopuszczalny jest aktualny sposób obsługi mieszkańców i ich traktowanie w sposób upokarzający. Mieszkańcy są zmuszani do stania w kolejce przed urzędem, na schodach, w deszczu. Takie traktowanie jest niedopuszczalne.
Dobrym przykładem są tutaj powiaty ościenne, które realizują obsługę mieszkańców w sposób zgodny z wyżej wymienionym przepisem i wpuszczają ich, pojedynczo do swoich pomieszczeń. Oczywiście z zapewnieniem środków ochrony pracowników i interesantów.
Starosto, wyjdź z siłowni i wpuść mieszkańców do Starostwa.”
Wicestarosta Jeremi Hołownia przyznaje, że do niego nie dotarły skargi czy uwagi od oczekujących.
- Przypominam, że w budynku może przebywać konkretnie określona liczba osób, więc musimy się tego trzymać - dodaje. - Najlepiej umówić się telefonicznie na konkretną godzinę załatwienia sprawy.
Sprawdziliśmy, jak dziś przebiega przyjmowanie interesantów w starostwie powiatowym i okazało się, że osoby oczekujące na wejście do budynku, nie czekały dłużej niż 10 minut.
echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?