Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Głogów: Radny Radomski apeluje do starosty, by usprawnić obsługę mieszkańców w starostwie powiatowym

Grażyna Szyszka
Grażyna Szyszka
Radny powiatowy Andrzej Radomski złożył interpelację w sprawie obsługi petentów przez starostwo powiatowe. Jak twierdzi, zrobił to po licznych skargach mieszkańców powiatu, którzy mają problem w wejściem do urzędu. I apeluje do starosty: „Starosto, wyjdź z siłowni i wpuść mieszkańców do Starostwa".

Przypomnijmy, że od wczoraj, 25 maja, powiat wznowił obsługę klienta, ale odbywa się to z zachowaniem wymogów sanitarnych oraz zapewnieniem bezpieczeństwa pracowników i klientów. Wprowadzono nową organizację poruszania się po urzędzie (wejścia i wyjścia), aby nie dopuścić do przebywania w budynku zbyt dużej liczby osób. Od wczoraj, dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.
Pierwszego dnia częściowego otwarcia budynku starostwa dla klientów tworzyły się kolejki, a ludzie mokli w deszczu.
I w tej sprawie radny Andrzej Radomski napisał interpelację .
Oto ona:

„Uprzejmie proszę o zastosowanie się do zasad określonych w § 12 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
W myśl pkt 2 tego artykułu:
„Do odwołania w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów.”

Nigdzie w tym przepisie nie ma nakazu, by interesanci stali w długich kolejkach przed urzędem i byli obsługiwani pojedynczo, przy wejściu do urzędu.
Zatem, obecnie obsługa prowadzona jest w sposób sprzeczny z ww. przepisem.
 
Dlatego też, wnoszę o przedsięwzięcie takich środków, które wprost wypełniają ten przepis, czyli wprowadzenie zasady, że w jednym pomieszczeniu może przebywać jeden interesant, a wiec obsługi interesantów w pomieszczeniach urzędu.
W związku z powyższym, wnoszę o zapewnienie pracownikom urzędu, środków ochrony osobistej w postaci przyłbic i rękawiczek, a przed wejściem do każdego biura środków dezynfekujących dla interesantów i wywieszenie informacji o konieczności noszenia maseczek.
Niedopuszczalny jest aktualny sposób obsługi mieszkańców i ich traktowanie w sposób upokarzający. Mieszkańcy są zmuszani do stania w kolejce przed urzędem, na schodach, w deszczu. Takie traktowanie jest niedopuszczalne.
Dobrym przykładem są tutaj powiaty ościenne, które realizują obsługę mieszkańców w sposób zgodny z wyżej wymienionym przepisem i wpuszczają ich, pojedynczo do swoich pomieszczeń. Oczywiście z zapewnieniem środków ochrony pracowników i interesantów.
Starosto, wyjdź z siłowni i wpuść mieszkańców do Starostwa.”

Wicestarosta Jeremi Hołownia przyznaje, że do niego nie dotarły skargi czy uwagi od oczekujących.
- Przypominam, że w budynku może przebywać konkretnie określona liczba osób, więc musimy się tego trzymać - dodaje. - Najlepiej umówić się telefonicznie na konkretną godzinę załatwienia sprawy.
Sprawdziliśmy, jak dziś przebiega przyjmowanie interesantów w starostwie powiatowym i okazało się, że osoby oczekujące na wejście do budynku, nie czekały dłużej niż 10 minut.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto