Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Głogów: PKP PLK ma zbudować nowe przystanki osobowe: Głogów - Żarków i Głogów- Stare Miasto

Grażyna Szyszka
Grażyna Szyszka
Duże plany inwestycyjne PKP PLK SA dla Głogowa. W ramach modernizacji ważnej linii kolejowej, w naszym mieście mają powstać m.in. nowe przystanki osobowe. Przejazd na ulicę Krochmalną ma być otwarty, a zamiast kładki nad torami zostanie tam zbudowane podziemne przejście dla pieszych.

Według planów, modernizacja linii kolejowej C-E59 (LK 273) w odcinku Wrocław-Głogów-Rzepin ma przynieść naszemu miastu nowe, ciekawe rozwiązania. Sprawy dotyczące miasta omówili na spotkaniu (7 lipca) u prezydenta Rafaela Rokaszewicza przedstawiciele zarządcy infrastruktury PKP PLK S.A. oraz wykonawcy studium wykonalności - firmy IDOM.

– Po wielomiesięcznych konsultacjach wypracowaliśmy wiele ciekawych i korzystnych rozwiązań dla głogowian. W ramach modernizacji zaplanowano remont estakady przy ulicy Nabrzeżnej/Nadodrzańskiej oraz wiaduktów przy ulicach Piotra Skargi i Topolowej – informuje prezydent Rafael Rokaszewicz.

Uzgodniono też, że zostanie otwarty przejazd przy ulicy Krochmalnej, a zamiast pieszej kładki zostanie wybudowane przejście podziemne

Zbudują nowe przystanki

Wybudowane zostaną nowe przystanki osobowe: Głogów Żarków (w obrębie ul. Żarkowskiej) oraz Głogów Stare Miasto (przy Bulwarze Nadodrzańskim). Sama stacja Głogów zostanie gruntowanie przebudowana, a pasażerowie będą korzystać czterech peronów z windami. Aby ułatwić korzystanie z dworca, przy ul. Towarowej planowany jest parking park&ride, skąd windą będzie można się dostać do łącznika pomiędzy budynkiem stacji, a peronami.
– Na terenie Miejskiej Strefie Inwestycyjnej planowana jest bocznica kolejowa dla firm zlokalizowanych w MSI oraz łącznica, która połączy linię nr 273 i 14 (istotne dla ruchu towarowego). Ponadto możliwa będzie budowa przystanku osobowego Głogów Biechów dla pracowników strefy. W Głogowie powstanie także lokalny system sterowania (LCS), który będzie stanowić ważny punkt w sieci sterowania ruchem kolejowym na odcinku Zielona Góra-Głogów-Wrocław – dodaje Rafael Rokaszewicz.

Pociągi pasażerskie będą jeździły z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt znajduje się w liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego. Rozpoczęcie robót planuje się w 2025 roku, a ich zakończenie w roku 2027.
Źródło: DGL News

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na glogow.naszemiasto.pl Nasze Miasto