Spis treści
Już w piątek, 28 października, późnym popołudniem kierowcy będą mogli przejechać nowym mostem nad Odrą między Milskiem a Przewozem. To droga z Zielonej Góry do Sławy i Wschowy. Do tej pory, żeby dojechać z Zielonej Góry do Sławy przez most w Nowej Soli, trzeba pokonać ok. 60 km. Tymczasem droga przez Milsko będzie wynosić 45 km.
Most zbudowano na Odrze między Milskiem a Przewozem
Nowy most na Odrze w Milsku ma 365 metrów długości
Oprócz budowy mostu przez Odrę, inwestycja objęła budowę drogi wojewódzkiej nr 282 po nowym śladzie o długości ok. 9,2 km. Długość samej przeprawy to ok. 364 m. Nowy przebieg drogi wojewódzkiej stanowią obwodnice miejscowości Łaz, Zabór i Milsko oraz po drugiej stronie mostu miejscowości Przewóz.
Lubuska marszałek Elżbieta Anna Pola przyznaje, że to niezwykle ważna inwestycja jeżeli chodzi o włączenie mieszkańców z drugiej strony Odry.
– Dzięki tej inwestycji droga do Wschowy skróci się co najmniej o pół godziny. W ten sposób integrujemy region i budujemy naszą tożsamość – mówi.
Most zastąpi prom na Odrze w Milsku
Jazda nową drogą i mostem to także okazja do podziwiania malowniczych widoków winnic w gminie Zabór.
- Wielbiciele twórczości Olgi Tokarczuk po otwarciu mostu łatwiej dotrą do Klenicy, gdzie urodzona w Sulechowie Noblistka spędziła dzieciństwo – informują służby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
Inwestycja kosztowała ponad 83 mln zł. Projekt realizowany był w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 Osi Priorytetowej 5 – Transport dla Działania 5.1 Transport drogowy. Beneficjentem projektu jest Województwo Lubuskie reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze.
Obecnie w Milsku działa przeprawa promowa na Odrze, ale tylko w ciągu dnia. Nie mogą z niej korzystać ciężarówki. Dodatkowym utrudnieniem dla kierowców jest zawieszanie kursów promów z powodu niskiego lub wysokiego stanu wody, silnego wiatru, gwałtownej burzy itp. W czasie pandemii obowiązywało dodatkowo ograniczenie maksymalnej ilości zabieranych jednorazowo pojazdów do trzech.
Zobacz też:
Budowano nie tylko most w Milsku
Zadanie budowy mostu nad Odrą w Milsku rozpoczęto we wrześniu 2017 roku. Inwestycja obejmowała także wiele innych robót, w tym:
- budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 (dł. ok. 9,2 km), która stanowić będzie obwodnice miejscowości Łaz, Zabór i Milsko oraz po drugiej stronie mostu Przewóz,
- budowę mostu nad rzeką Odrą (dł. ok. 364 m),
- budowę mostu przez rzekę Śmigę (dł. ok, 18 m),
- budowę skrzyżowań na przecięciu z drogami publicznymi (2 skrzyżowania typu rondo, 2 skrzyżowania skanalizowane),
- przebudowę dróg innych kategorii,
- budowę i przebudowę systemu odwodnienia, w tym odwadniających korpus drogowy jak: rowy przydrożne, rowy melioracyjne, kanalizacja deszczowa,
- budowę infrastruktury rowerowej,
- budowę nowych przejazdów gospodarczych PG 1, PG 2;
- elementy oświetlenia obiektu mostowego na rzece Odrze,
- elementy oświetlenia skrzyżowań skanalizowanych,
- zabezpieczenie i przebudowę kolidujących urządzeń obcych infrastruktury technicznej,
- nasadzenia drzew i krzewów
Źródło:lubuskie.pl
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?