Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wódka Żytnia reklamuje się zdjęciem ze Zbrodni Lubińskiej

MAL (aip)
facebook.com/zytnia extra
"Gdy wieczór kawalerski wymknie się spod kontroli. Wina Żytniej?" - pisze na zdjęciu opublikowanym na profilu na Facebooku popularnej marki alkoholu. Problem w tym, że zdjęcie przedstawia śmiertelnie postrzelonego mężczyznę podczas demonstracji w 1982 roku w Lubinie.

Autorzy reklamy Żytniej chcieli przedstawić mężczyzn, którzy tak dobrze się bawili, że stracili resztki świadomości. Dlatego grupa kumpli trzyma za ręce i nogi jednego z nich. Wybór zdjęcia okazał się bardzo niefortunny, ponieważ zdjęcie wykonano 31 sierpnia 1982 roku w Lubinie, podczas demonstracji zorganizowanej przez "Solidarność" w rocznicę podpisania porozumień sierpniowych.

Od milicyjnych kul zginęli wtedy Mieczysław Poźniak, Andrzej Trajkowski i Michał Adamowicz. Na zdjęciu, które wykorzystała Żytnia Ekstra koledzy niosą śmiertelnie rannego Michała Adamowicza. Po krytyce internautów, fotografia bardzo szybko zniknęła z profilu Żytniej, pojawiły się też przeprosiny.

Oto ich treść: "W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy. Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła. - Zespół Extra Żytniej."

Zobacz inny materiał

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto